• Ari Kunelius

Hyvillä sisällöillä myynti kasvuun

Myyntiä on tutkittu paljon. Yksi tutkimus sanoo, että 80 % ostajista tunnistaa potentiaaliset toimittajansa verkossa. Toinen tutkimus puolestaan julistaa, että 60 % ostopäätöksistä on tehty jo siinä vaiheessa, kun asiakas ottaa yhteyttä yritykseen.


Tästä asiakkaiden tekemästä salapoliisityöstä eivät yritykset useinkaan tiedä juuri mitään, sillä parhaatkaan analytiikkaohjelmat eivät kummoisia liidejä myynnille tuota.


Osa PK-yrityksistä on reagoinut ostamisen muuttumiseen ja onnistunut tekemään itsensä ja tuotteensa löydettäviksi ja houkutteleviksi. Monen yrityksen lääke myynnin vauhdittamiseen on kuitenkin se perinteinen: pannaan kehnot myyjät kävelemään tai palkataan lisää myyjiä. Tulokset tuntuvat vain jäävän valitettavan laihoiksi.


Entäpä jos korvaisikin myyjän tai pari markkinointi- ja viestintäihmisellä; kokeilisikin ihan uudella tavalla? Eli lisää myyntiä paremmilla sisällöillä? Ehkä kannattaisi jopa tavoitella rohkeasti mielipidejohtajuutta. Mielipidejohtajuus omalla toimialalla indikoi usein markkinajohtajuutta, sillä mielipidejohtajuuden ansainnut yritys on auktoriteetti, jonka näkemyksiä asiakkaat ja sidosryhmät mieluusti kuuntelevat - myös ostopäätöksiä tehdessään.


Sisällöntuottaja on tulevaisuuden ammatti. Markkinoinnin ja viestinnän rooli myynnissä on koko ajan kasvanut. Yritykset kilpailevat tänä päivänä digitaalisissa kanavissa ja sisällöt kirittävät toisiaan. Vaatimustaso kasvaa koko ajan, ja itse asiassa laadukkaan sisällön tuottaminen on yksi isommista pullonkauloista yrityksissä. Suunnitelmallisuus ja pitkäjänteisyys puuttuvat, eikä PK-yrityksissä ole useinkaan mahdollista rekrytoida dedikoitua tekijää sisällön luomiseen. Ja kun omaa osaamista ei ole, jää tärkeitä asioita kertomatta.


Perustimme Scriptorin vastaamaan tähän haasteeseen. Konseptimme on hyvin yksinkertainen. Hyviä tekijöitä helposti, joustavasti ja järkevällä hinnalla. Luomme yritykselle mahdollisuuden tehdä itselleen tarkoituksenmukaisia viestintätekoja asiakasrajapintaan. Vaikkapa vain yhden uuden viestintäteon viikossa. Ei tarvitse tietää muuta kuin kenelle halutaan viestiä, missä henkilö lymyää ja mitä halutaan viestiä. Meiltä löytyy myös konkareita, jotka voivat tarvittaessa auttaa tämän asian hahmotuksessa, vaikka emme olekaan viestintä- tai mainostoimisto. Olemme tekemisen toimisto ja teemme hyviä sisältöjä, mutta tarvittaessa istumme toki myös juttelemaan ja suunnittelemaan.

© 2020 SCRIPTOR PALVELUT OY

info@scriptor.fi   |   00670 Helsinki